fbpx

PODSTAWA LECZENIA - DIAGNOSTYKA

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

PODSTAWA LECZENIA - DIAGNOSTYKA

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

Diagnoza jest podstawą skutecznej pomocy, dlatego w naszym Centrum są dostępne: 

Diagnoza jest podstawą skutecznej pomocy, dlatego w naszym Centrum są dostępne: 

kropki_graficzka_lewo_960x80

OD CZEGO ZACZYNAMY?

OD CZEGO ZACZYNAMY?

kropki_graficzka_lewo_960x80

Usystematyzowanie problemów i wyznaczenie priorytetów w terapii ma istotny wpływ na jej efektywność. Poniżej prezentujemy naszą ścieżkę diagnostyczną. Rozpoczynamy od wywiadu z Tobą, jako opiekunem/rodzicem. Głównym celem rozmowy jest przeanalizowanie przebiegu ciąży, kolejnych etapów rozwojowych dziecka, przebytych chorób, wypadków czy urazów.

Kolejnym etapem w trakcie spotkania jest obserwacja i/lub rozmowa z dzieckiem w celu zweryfikowania jego problemów i ustalenia obszarów do pracy. Ostatni krok to zaplanowanie rodzaju i intensywności terapii oraz przekazanie wskazówek do pracy z dzieckiem w domu i w szkole/przedszkolu. Specjalista może również zadecydować o konieczności drugiego spotkania diagnostycznego, jeśli w czasie pierwszej wizyty nie udało dokończyć się obserwacji lub badania dziecka.

Usystematyzowanie problemów i wyznaczenie priorytetów w terapii ma istotny wpływ na jej efektywność. Poniżej prezentujemy naszą ścieżkę diagnostyczną. Rozpoczynamy od wywiadu z Tobą, jako opiekunem/rodzicem. Głównym celem rozmowy jest przeanalizowanie przebiegu ciąży, kolejnych etapów rozwojowych dziecka, przebytych chorób, wypadków czy urazów.

Kolejnym etapem w trakcie spotkania jest obserwacja i/lub rozmowa z dzieckiem w celu zweryfikowania jego problemów i ustalenia obszarów do pracy. Ostatni krok to zaplanowanie rodzaju i intensywności terapii oraz przekazanie wskazówek do pracy z dzieckiem w domu i w szkole/przedszkolu. Specjalista może również zadecydować o konieczności drugiego spotkania diagnostycznego, jeśli w czasie pierwszej wizyty nie udało dokończyć się obserwacji lub badania dziecka.

Etapy badania polegają na obserwacja dziecka, wywiad z rodzicami oraz analiza dokumentacji szkolnej. Końcowo opiekunowie otrzymują zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem.

 

ŚCIEŻKA DIAGNOSTYCZNA W HKF CENTRUM

KROK 1

WYWIAD Z

RODZICEM/OPIEKUNEM

KROK 2

OBSERWACJA/BADANIE

DZIECKA

KROK 3

INDYWIDUALNY PLAN

TERAPEUTYCZNY

Etapy badania polegają na obserwacja dziecka, wywiad z rodzicami oraz analiza dokumentacji szkolnej. Końcowo opiekunowie otrzymują zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem.

ŚCIEŻKA DIAGNOSTYCZNA W HKF CENTRUM

KROK 1

WYWIAD Z

RODZICEM/OPIEKUNEM

KROK 2

OBSERWACJA/BADANIE

DZIECKA

KROK 3

INDYWIDUALNY PLAN

TERAPEUTYCZNY

NASZE PODEJŚCIE DO DIAGNOZY

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

NASZE PODEJŚCIE DO DIAGNOZY

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

W HKF Centrum uzyskasz poradę, kompleksową diagnozę oraz odpowiednie wsparcie terapeutyczne. Wykwalifikowani specjaliści z różnych dziedzin diagnozują dzieci, młodzież i dorosłych oraz wyznaczają kierunki ich dalszej terapii. Zanjdziesz u Nas nowoczesną diagnozę różnego rodzaju trudności takich jak: zaburzenia spektrum autyzmu (ADOS-2, ADI-R), dysleksja czy ADHD.  Stworzymy indywidualny plan terapeutyczny, dostosowany do aktualnego stanu zdrowia oraz wcześniej zdiagnozowanych schorzeń.

W HKF Centrum uzyskasz poradę, kompleksową diagnozę oraz odpowiednie wsparcie terapeutyczne. Wykwalifikowani specjaliści z różnych dziedzin diagnozują dzieci, młodzież i dorosłych oraz wyznaczają kierunki ich dalszej terapii. Zanjdziesz u Nas nowoczesną diagnozę różnego rodzaju trudności takich jak: zaburzenia spektrum autyzmu (ADOS-2, ADI-R), dysleksja czy ADHD.  Stworzymy indywidualny plan terapeutyczny, dostosowany do aktualnego stanu zdrowia oraz wcześniej zdiagnozowanych schorzeń.

kropki_graficzka_lewo_960x80

UWAŻNOŚĆ PODCZAS DIAGNOZY

UWAŻNOŚĆ PODCZAS DIAGNOZY

kropki_graficzka_lewo_960x80

Zachęcamy Cię do konsultacji diagnostycznej dotyczącej rozwoju swojego dziecka. Dopasowana do potrzeb terapia daje w wielu przypadkach szansę na całkowicie prawidłowy dalszy rozwój dziecka. W trakcie każdej terapii rodzice/opiekunowie są na bieżąco informowani o celu i metodach pracy, które będą wykorzystywane podczas zajęć/terapii. W przypadku dzieci z już zdiagnozowanymi schorzeniami, terapeuta  może wprowadzić dodatkowe elementy diagnostyczne, by lepiej poznać dziecko i dostosować terapię lub zajęcia do indywidualnych potrzeb.

 

 

Rozwój to proces dynamiczny, gdzie każda trudność jest obszarem do pracy. Jeśli pewne zachowania Cię niepokoją i nie wiesz, czy to objaw problemów, czy jeszcze norma rozwojowa – pomożemy Ci na konsultacji.

 

 

Jeśli nie wiesz, jakiego wsparcia terapeutycznego szukać – również zapraszamy na konsultację ogólnorozwojową. Specjalista w trakcie spotkania wstępnie zdiagnozuje problem, wskaże obszary do pracy, przedstawi plan pomocy lub zaproponuje dalsze kroki diagnostyczne.

Zachęcamy Cię do konsultacji diagnostycznej dotyczącej rozwoju swojego dziecka. Dopasowana do potrzeb terapia daje w wielu przypadkach szansę na całkowicie prawidłowy dalszy rozwój dziecka. W trakcie każdej terapii rodzice/opiekunowie są na bieżąco informowani o celu i metodach pracy, które będą wykorzystywane podczas zajęć/terapii. W przypadku dzieci z już zdiagnozowanymi schorzeniami, terapeuta  może wprowadzić dodatkowe elementy diagnostyczne, by lepiej poznać dziecko i dostosować terapię lub zajęcia do indywidualnych potrzeb.

 

 

Rozwój to proces dynamiczny, gdzie każda trudność jest obszarem do pracy. Jeśli pewne zachowania Cię niepokoją i nie wiesz, czy to objaw problemów, czy jeszcze norma rozwojowa – pomożemy Ci na konsultacji.

 

 

Jeśli nie wiesz, jakiego wsparcia terapeutycznego szukać – również zapraszamy na konsultację ogólnorozwojową. Specjalista w trakcie spotkania wstępnie zdiagnozuje problem, wskaże obszary do pracy, przedstawi plan pomocy lub zaproponuje dalsze kroki diagnostyczne.

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

Jest to kompleksowa ocena funkcjonowania dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i językowej. Konsultacja ma na celu całościowe spojrzenie na rozwój dziecka. Specjalista zidentyfikuje mocne i słabe strony dziecka, co pozwoli zrozumieć jego potrzeby rozwojowe i trudności edukacyjne. Konsultacja psychologiczno-pedagogiczna przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, ale także dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy chcą lepiej zrozumieć trudności swoich podopiecznych.

Jest to kompleksowa ocena funkcjonowania dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i językowej. Konsultacja ma na celu całościowe spojrzenie na rozwój dziecka. Specjalista zidentyfikuje mocne i słabe strony dziecka, co pozwoli zrozumieć jego potrzeby rozwojowe i trudności edukacyjne. Konsultacja psychologiczno-pedagogiczna przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, ale także dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy chcą lepiej zrozumieć trudności swoich podopiecznych.

WSKAZANIA

  • trudności emocjonalne
  • problemy z koncentracją uwagi i nauką
  • kłopoty z adaptacją do nowych sytuacji

  • trudności wychowawcze
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • problemy z komunikacją werbalną

Pierwszego diagnostyczne spotkanie z naszą specjalistką zapewni ocenę rozwoju dziecka. Efektem będzie zestaw zaleceń do dalszej pracy wspierającej rozwój, ale także wskazówki wychowawcze oraz ewentualne skierowania do kolejnych specjalistów w razie potrzeby.

Etapy badania polegają na obserwacja dziecka, wywiad z rodzicami oraz analiza dokumentacji szkolnej. Końcowo opiekunowie otrzymują zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem. 

WSKAZANIA

  • trudności emocjonalne
  • problemy z koncentracją uwagi i nauką
  • kłopoty z adaptacją do nowych sytuacji
  • trudności wychowawcze
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • problemy z komunikacją werbalną

Pierwszego diagnostyczne spotkanie z naszą specjalistką zapewni ocenę rozwoju dziecka. Efektem będzie zestaw zaleceń do dalszej pracy wspierającej rozwój, ale także wskazówki wychowawcze oraz ewentualne skierowania do kolejnych specjalistów w razie potrzeby.

Etapy badania polegają na obserwacja dziecka, wywiad z rodzicami oraz analiza dokumentacji szkolnej. Końcowo opiekunowie otrzymują zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem. 

INDYWIDUALNY PLAN TERAPEUTYCZNY

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

INDYWIDUALNY PLAN TERAPEUTYCZNY

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

Diagnostyka jest możliwa także w ramach Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Po zakończeniu konsultacji diagnostycznych, w ciągu 2 tygodni, specjalista przygotuje dla Ciebie diagnozę w formie pisemnej. Znajdziesz tam również indywidualny plan terapeutyczny dla Twojego dziecka, który będzie zawierać kluczowe dla terapii kroki.

Poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku (§ 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania poradni).

Diagnostyka jest możliwa także w ramach Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Po zakończeniu konsultacji diagnostycznych, w ciągu 2 tygodni, specjalista przygotuje dla Ciebie diagnozę w formie pisemnej. Znajdziesz tam również indywidualny plan terapeutyczny dla Twojego dziecka, który będzie zawierać kluczowe dla terapii kroki.

 

Poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku (§ 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania poradni).

Zalecane formy terapii oraz częstotliwość sesji

Strategie pracy i zalecane ćwiczenia z dzieckiem w domu oraz w szkole

Wskazówki wychowawcze dla opiekunów i nauczycieli

Sugerowane konsultacje z innymi specjalistami – jeśli będzie potrzeba

Zalecane formy terapii oraz częstotliwość sesji

Strategie pracy i zalecane ćwiczenia z dzieckiem w domu oraz w szkole

Wskazówki wychowawcze dla opiekunów i nauczycieli

Sugerowane konsultacje z innymi specjalistami – jeśli będzie potrzeba

OPRACOWANIE PLANU TERAPII INDYWIDUALNEJ

Jest to stworzenie spersonalizowanego planu terapii dostosowanego do indywidualnych potrzeb dziecka. Zawiera przede wszystkim cele terapii, odpowiednie metody i techniki terapeutyczne oraz ustalenie harmonogramu spotkań. Przebieg diagnozy to opracowanie pisemnego planu terapii indywidualnej zawiera szczegółowe informacje o celach, metodach oraz przewidywanych efektach. Wskazania to: problemy rozwojowe, trudności edukacyjne, problemy z koncentracją uwagi czy zaburzenia emocjonalne. 

OPRACOWANIE PLANU TERAPII INDYWIDUALNEJ

Jest to stworzenie spersonalizowanego planu terapii dostosowanego do indywidualnych potrzeb dziecka. Zawiera przede wszystkim cele terapii, odpowiednie metody i techniki terapeutyczne oraz ustalenie harmonogramu spotkań. Przebieg diagnozy to opracowanie pisemnego planu terapii indywidualnej zawiera szczegółowe informacje o celach, metodach oraz przewidywanych efektach. Wskazania to: problemy rozwojowe, trudności edukacyjne, problemy z koncentracją uwagi czy zaburzenia emocjonalne. 

ETAPY BADANIA

KROK 1

KONSULTACJA ZE

SPECJALISTAMI

KROK 2

WYNIKI

DIAGNOZY

KROK 3

USTALENIE

CELÓW TERAPII 

KROK 4

PLAN DZIAŁANIA

TERAPEUTYCZNEGO

ETAPY BADANIA

KROK 1

KONSULTACJA ZE

SPECJALISTAMI

KROK 2

WYNIKI

DIAGNOZY

KROK 3

USTALENIE

CELÓW TERAPII 

KROK 4

PLAN DZIAŁANIA

TERAPEUTYCZNEGO

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.

OBSZARY TERAPEUTYCZNE

OBSZARY TERAPEUTYCZNE

Zobacz fotorelację z naszych wydarzeń.